Elodia

Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av Sofia - 22 juni 2010 15:13

På tisdagen hade vi sett folk åka bananbåt, så vi bestämde oss för att göra det på onsdagen. På förmiddagen låg vi vid poolen, åt sedan lunch på vårt vanliga ställe och gick sedan ner till stranden. Vi gick till bananbåtstället på en gång. jag var så jäkla nervös innan, jag visste att han som körde skulle köra galet. Jag åkte ju med tre killar! Sedan var det vår tur att hoppa på och köra. Det var så otroligt jäkla kul, fast ändå läskigt. Jag skrek hela tiden, var det inte "oooooooooooh" var det "JAG KOMMER DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!", ramlade av några gånger också, men det var ju bara så himla kul, haha! Vi bestämde oss för att göra det igen innan vi åkte hem. På kvällen åt vi på en jättemysig restaurang med orientalisk middag, magdans, vattenpipa och live-musik. Där satt vi 3 timmar innan vi gick och la oss. På torsdagen vaknade jag med träningsvärk efter bananbåten. Jag har hållt i mig så hårt. Vi badade iaf vid poolen eftersom att Andreas började känna sig dålig. Det var en lugn dag, på kvällen kollade vi bara på film och myste. På fredagen hade vi alla så mycket energi att vi gick upp tidigt, hittade pannkakor på frukosten (!!) och kände för att åka bananbåt igen. Det var minst lika roligt igen och jag kunde hålla mig kvar mycket längre än innan, hade fått in tekniken ;). På kvällen kom toystory 1 och 2 på tv, så vi köpte chips, godis, läsk och kröp ner i sängen. Det var så otroligt mysigt. På lördagen var det hemfärd.

Jag hade det superkul och mysigt under denna vecka. Även om vi inte gjorde så mycket så var det en lyckad resa med massa skratt! =)

Av Sofia - 20 juni 2010 17:32

Igår kom jag, älskling, Viktor & Felix hem från Egypten, Hurghada! Det var en otroligt rolig och skön vecka med massa sol & bad. Första kvällen (lördagen) spenderade vi på stranden & "huvudgatan", vi utforskade hotellet & allt runtomkring. När det var dags att gå & lägga oss gick jag och älskling vilse på hotellet. Gick runt i minst 30 minuter & försökte hitta vårt hotellrum. Stället var nämligen hur stort som helst, med flera olika delar, så när vi trodde att vi var på vår del så var vi egentligen någon helt annanstans. Haha, lite roligt nu när man tänker efter men när vi väl gick där höll jag på att bryta ihop, var så jäkla trött efter resan dit, det var varmt & jag ville bara sova! När vi äntligen hittade rummet, somnade vi på en gång. På söndagen låg vi iaf vid poolen heeeela dagen, så otroligt skönt. Vi lekte en massa lekar i vattnet & slappade. På kvällen kom killarna till Andreas & mitt rum för att spela kort men vi flummade mest. Felix hade köpt Riesen, det "klistrade" vi fast mellan tänderna så att det såg ut som att vi hade värsta gluggen & sen tog vi fula kort, Haha!   Måndagen låg vi vid poolen igen & käkade lunch på världens godaste ställe, efter det åt vi lunch där varje dag. På eftermiddagen var jag så himla trött & kände mig sjuk, därför låg jag & sov i några timmar men efter middagen mådde jag bättre. Vi gick då ut på huvudgatan, jag & Viktor köpte 2 vattenpipor. En till honom själv & en till mamma & pappa! På Tisdagen låg vi först vid stranden & snorklade men vi gick sedan till poolen igen efter lunchen. Där tog vi massa roliga kort när vi gjorde konster, busade, brottades, lekte & hade skitkul!! Var ute & solade & badade till kl. halv 6, därför var alla otroligt trötta efter middagen. Jag & älskling gick då till en supermarket, köpte chips & cola, tittade på film & myste!

Av Sofia - 11 juni 2010 13:30

Igår nämnde jag om resan som jag och min släkt ska göra i juli! Nämligen en medelhavskryssning som går från Barcelona. Vi ska först vara i Barcelona i några dagar sen ta kryssningen därifrån. Jag är inte helt säker på vilka ställen vi stannar på, men det lär vara Nice i Frankrike, Neapel och Rom i Italien och några ställen i Spanien. Jag är borta i ungefär 2 veckor! Som jag skrev förut så har jag gjort en liknande resa för 3 år sedan och den var lätt en utav de bästa jag någonsin gjort! Längtar så himla mycket =)

Båten vi åkte med förra gången

Av Sofia - 25 maj 2010 13:08

Om exakt 18 dagar ligger jag på en solstol i Egypten med älskling & bor på det här fina hotellet. Längtar supermycket!! =)

Hej, Sofia heter jag & är en shoppinggalen tjej som bor i Stockholm. För tillfället lever jag livet!

I min blogg får ni följa min vardag, med shopping, resor, mode, outfits & mycket mer.